Wortelen beschermen tegen blindheid?

Karotten schützen vor AMD
Wortelen zijn echt goed voor de ogen: De carotenoïden, die de groenten hun levendige kleuren, kan tegen leeftijdsgebonden maculaire degeneratie (AMD) beschermen wortelen zijn goed voor de ogen, zoals het gezegde gaat. Maar wat is het over deze stelling? Wetenschappers zijn gegaan naar de bodem.

Uw ouders en grootouders waren met de rechtermuisknop op de wortelen kan echt helpen u om te krijgen van de visie. Dit is de conclusie van onderzoekers aan de Harvard Universiteit, nadat ze had geëvalueerd gegevens van de zogenaamde Nurses’ Health Study. In de studie werden onderzocht over een periode van 25 jaar tot 100.000 proefpersonen met een leeftijd van tenminste 50 jaar.

Het resultaat: Degenen die aten de meeste wortels hadden een 40 procent lager risico op het lijden van verlies van het gezichtsvermogen. Verantwoordelijk, de onderzoekers maken de pigmenten (de zogenaamde carotenoïden) dat bepaalde groenten, zoals wortelen, paprika en spinazie, geef je kleur. Uit dit concluderen de onderzoekers dat de plantaardige materialen in een progressie kunnen vertragen de leeftijdsgebonden maculaire degeneratie (AMD)

Wat is AMD?

AMD is de belangrijkste oorzaak van ernstige slechtziendheid en zelfs blindheid bij mensen boven de leeftijd van 40 jaar. In Duitsland naar schatting 4,2 miljoen mensen in een Vorm van macula Degeneratie. AMD is de tweede meest voorkomende ogen staat na cataract. De visie is verloren in het gebied van de scherpst visie, de macula. Lezen, autorijden of het Herkennen van gezichten, met de vooruitgang van AMD is minder en minder mogelijk.

Het beste voedsel voor de ogen

Is het meestal behandeld met Luteïne preparaten die het vertragen van de progressie significant. De huidige studie heeft aangetoond dat zelfs de juiste voedingsstoffen kunt stoppen met het verlies van het gezichtsvermogen. In het onderzoek van voedingstoffen met de plant pigment Luteïne en Zeaxanthine in de loop van AMD. Ze zijn gevonden in wortelen, eieren en groene bladgroenten zoals spinazie

De wetenschappers vonden ook dat een hoge inname van Alfa-caroteen, Beta-caroteen en Beta-Cryptoxanthin vermindert het risico van het ontwikkelen van geavanceerde AMD met 35 procent. Wortelen en zoete aardappelen zijn een bron van Alfa-en Beta-caroteen, Beta-Cryptoxanthin wordt gevonden in fruit zoals sinaasappelen en perziken. De wortels opgenomen caroteen voor het lichaam om het beste als deze omvang verminderd, geblancheerd, en met een beetje Olie of vet is opgesteld

Voor het verkrijgen van het zicht in een lange tijd, kunt u dagelijks

  • een Wortel consumeren of
  • 100 ml vers wortelsap drinken of
  • 100-150 mg van groene bladgroenten te eten.

Klik hier om te lezen wat voedsel dat je kunt nemen in een aanvulling op het handhaven van de kwaliteit van hun visie meer.

Hamburg-harburg, 12. Oktober

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *