Suïcidale gedachten: studie ontkracht de openbaarheid van de dood

Suizid durch Zeitungsberichte
Een recente studie uit de VS is aangetoond dat een verbinding tussen de media berichten over zelfmoord en de daaropvolgende imitatie van handelingen, een recente studie uit de VS is aangetoond dat een link tussen media-rapportage van zelfmoord en de verdere accumulatie van imitatie acts. De resultaten tonen aan dat de gedetailleerde verklaringen in de krant rapporteert het aantal zelfmoorden in de publicatie gebieden van de respectievelijke Kranten hadden tot zes maanden na het feit duidelijk in de lift. Vooral jonge mensen worden getroffen door dit fenomeen. Praxisvita.de een samenvatting van de studie.

De dekking van zelfmoord is bewezen dat een aanzienlijke stijging in de daaropvolgende zelfmoord. Deskundigen noemen dit fenomeen de ‘ Werther-effect. Een recente studie van de Columbia University Medical Center in New York, gepubliceerd in het tijdschrift The Lancet Psychiatrie – bewijst voor het eerst, in een breed onderzoek van de specifieke relatie tussen zelfmoord verslagen in Kranten en andere latere zelfmoorden.

De studies tonen aan dat vooral jongeren worden beïnvloed door de realisatie van een zelfmoord gedacht vanuit de media. Voor de studie, de onderzoekers waren met behulp van een speciale computer proces is het overlijdensregister van de 48 staten van de verenigde Staten te zelfmoorden door verslaving. De geïdentificeerde gevallen gesorteerd in regionaal verband houdende Zoeken Cluster en met de lokale rapportage van 469 Kranten op elkaar afgestemd. Op deze manier kon worden vastgesteld, is de verhouding van uitzonderlijk hoge suïcidecijfers in bepaalde regio ‘ s van de betreffende rapportage door de Kranten.

De mediale spoor van het zelf-moord

In regio ’s waar de Kranten meer en meer over zelfmoorden gemeld, het zelfmoordcijfer onder jongeren in de eerste zes maanden van de rapportage, in tegenstelling tot de regio’ s waar deze niet, of slechts zelfmoorden had gemeld.

De onderzoekers schrijven ook dat in de onderzochte gebieden, een aanzienlijke stijging van het aantal zelfmoorden, wanneer in de krant het woord ‘zelfmoord rapport direct had gedrukt, of in de artikelen, de precieze omstandigheden, achtergronden, of de methoden van de respectieve zelfmoorden werden besproken. De toon – de onderzoekers dat het meer levendig en begrijpelijk in de context van een zelf-moord in een media-rapport, de contouren, de groter de kans dat een lezer na te bootsen het klaar is wordt het gepresenteerd zelf-moord.

Een andere factor die zou kunnen worden gebracht in de studie met een verhoogd zelfmoord bereidheid van jongeren, de mediale Prestige en de mogelijkheden voor Identificatie van individuele gevallen voor de jonge mensen. Bijvoorbeeld, het werd gemeld over de zelfmoord van een Beroemdheid of een van hun collega ‘ s, een toename van het aantal imitatie acts in de eerste zes maanden. Het was ook duidelijk dat de krantenartikelen, de romantische, lugubere, of het verheerlijken van een zelfmoord, of zijn context, geschreven had een stimulerend effect op het aantal daaropvolgende zelfmoord had leek het.

Geen sensatie stel voor het grijpen van de aandacht

Volgens de onderzoekers, een type van de rapportage van de sensationele en eisen-het vergroten van de redenen, een Dimensie van post-beloften-mortem aandacht voor het potentieel van zelf-moordenaar, is niet alleen verwerpelijk, maar voor veel jonge mensen, eigenlijk fatale in dit verband. Een ander gevaarlijk neveneffect van een meer diepgaande rapportage over het aantal zelfmoorden is het normaliseren van de zelfmoord van de perceptie technisch.

De vragen blijven

De onderzoekers waren verrast door de resultaten van hun studie. De kennis van de verbinding van de media en copycat zelfmoorden was niet wat we verwacht hadden. De redenen waarom de media-aandacht die zelfmoord vervoerd naar andere zelfmoorden, volgens de studie van de leider, helemaal in het donker. De resultaten benadrukken de dringende nood aan verder onderzoek op dit gebied, en een voorzichtige, gevoelige omgang van de media met het onderwerp zelfmoord. Verder onderzoek in deze richting is het eenvoudig brengen steeds meer verrassende bevindingen, omdat de onderzoekers onderstreept in aanmerking werden genomen voor de studie, de enige krant rapporten. Vandaag de dag is veel meer aanwezig media, zoals televisie, Internet of sociale media, had het niet in acht zijn genomen.

Hamburg-harburg, 3. Mei 2014

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *