Huidkanker door mijn nieuwe auto?

Moderne auto ‘ s hebben vele functies voor de beveiliging van hun bewoners van de gevaren van alle soorten. Airbags, kreukelzones, veiligheidsglas en automatische rij-assistent kan zijn voor hulpverleners in geval van nood te Leven. Gevaar, veel moderne auto ‘ s te beschermen, maar het is niet zonder ongeval: huidkanker.

Een onlangs gepubliceerde studie uit de Verenigde Staten toont aan dat BMW en Mercedes bieden niet voldoende bescherming tegen UVA-stralen. Zijn getroffen in vele uitvoeringen in het venster kant. De wetenschappers van de Boxer Wachler Vision Institute in Los Angeles oordeelde dat de bestuurder modellen van een aantal Mercedes en BMW-een tweemaal zo hoog risico van de huid om kanker te ontwikkelen of een cataract (staar). Bij deze ziekte het oog niet beschadigd lens, en daardoor geschonden, vaak een gevolg is van blootstelling aan ioniserende straling, zoals UV-straling.

Dit type van straling treedt ook op wanneer de hemel bewolkt is. Daarom, de voorruit is bedekt met auto ‘ s, meestal met een UVA-Filter die voorkomt dat de straling tot 98 procent. In tegenstelling tot de zijruiten.

We weten dat er vaak een zijde is meer blootgesteld aan UVA-schade. Daarom zijn wij ervan uitgegaan dat een hoge blootstelling aan UVA-stralen bij het besturen van een auto kan een rol spelen, zegt Dr. Brian Boxer Wachler, die de studie leidde.

Autofahren

Een recente studie uit de VS toont aan dat, met name BMW en Mercedes niet voldoende bescherming tegen UVA-stralen

Duur fabrikanten zijn de verliezers van de studie

De onderzoekers testten in totaal 29 auto ‘ s van 15 verschillende fabrikanten. Het ergste snijden in de Mercedes E550 2009, de plakjes kant van het leven, slechts 44 procent van de UVA-stralen. Ook de BMW model 320i 2013 scoorde met 55 procent bescherming een slechte waarde. Net voorbij de Porsche Turbo S van 2012 met 56% bescherming. Betere resultaten werden bereikt door fabrikanten zoals Volkswagen en Lexus. Terwijl de Lexus Rx350 2011 bereikt de eerste plaats (92 tot en met 96% zekerheid) tussen de geteste modellen, beheerde de VW Golf met een 82 procent van de bescherming op plaats 3.

Windschermen zijn gemaakt van twee glazen platen, tussen hen een plastic laag, waardoor het glas scherf strak, en bovendien bevatten polymeren waarmee het glas UV-a licht filter is gevestigd, zegt Boxer Wachler. De zijruiten zijn van een enkele ruit, die niet noodzakelijk in het bezit zijn van een hoog gehalte van het beschermende UV-Filter componenten.

Op het type glas het is

Om te testen van de modellen, afmetingen, de onderzoekers, de UVA waarden binnen en buiten de auto. In elk model, die we onderzochten de externe en UVA-waarden van de omgeving. Na dat we de gemeten UV-a waarden in het Interieur van de auto aan de passagierszijde, eenmaal door de voorruit en een keer via de zijkant raam, zegt Boxer Wachler. Hij voegt eraan toe: Het soort glas, de kleur en coating zijn de belangrijkste factoren op de verschillende niveaus van bescherming tegen UVA-stralen. Het bouwjaar was niet erg groot zijn.

Ook in de auto, zon-crème gebruiken

In feite, sommige van de oudere karren bieden een betere bescherming dan de nieuwere modellen. De onderzoekers bevelen aan de renners om te dragen, zelfs wanneer het bewolkt is, zonnebril en altijd zonnebrandcrème in de auto.

Wie zou graag willen weten hoe goed uw auto een UVA-afscherming van straling, straling, UV-meetapparaat. Deze kosten tussen de 100 en 300 euro

Hamburg-harburg, 13. September

© door wat wordt uitgezonden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *