De Kennis van de inheemse bevolking: goed slapen

Jeder 6. Deutsche leidet unter Schlafstörungen
De onderzoekers vergeleken in hun studie naar de kwaliteit van de slaap van de drie Stammen van de moderne maatschappij – de resultaten die je verrast.Stress, de Stand-by-lampje op de TV, te veel warmte in de kamer – de redenen waarom we slapen slecht, kunnen worden gevarieerd. Een groep onderzoekers onderzocht daarom de slapende gedrag van de drie inheemse volkeren en heeft ontdekt wat je kunt leren over de moderne wereld.

De redenen voor slaapstoornissen zijn talrijk: het licht kan verstoren een goede nachtrust alsmede het Stand-By-modus van elektrische apparaten. Om deze reden is een groep onderzoekers onder leiding van Gandhi Yetish van de Universiteit van New Mexico naar drie verschillende Stammen afgelegd. Uw doel: achterhalen hoe hoog de kwaliteit van de slaap van deze volken, om ze te vergelijken met de slaap-patronen in de moderne wereld – en dit, bij voorkeur, te verbeteren.

Geen van de volkeren bekend met de term slaapstoornissen

Voor hun studie, de onderzoekers bezochten drie verschillende volkeren: de Hadza in Tanzania, die leven van de Jacht en het Verzamelen. De tweede is de San in Namibië, die zijn ook jagers en verzamelaars en de derde, de Tsimane in Bolivia, jagen vooral en tuinieren. De wetenschappers gecontroleerd 94 volwassen individuen van de drie volkeren slaapgewoonten over een periode van 1165 dagen. Ze gebruikt speciale armbanden, die gedocumenteerd als de deelnemers stond op, ging liggen, en hoeveel licht ze werden blootgesteld aan tijdens. Daarnaast zijn de onderzoekers spraken de deelnemers over hoe moe ze waren en hoe ze ontspannen uitzicht van uw slaap.

Das Volk der San lebt lange – auch dank gutem Schlaf

Door uw actieve levensstijl en hoge kwaliteit van de slaap van de leden van de inheemse mensen, zoals de San worden zeer oud.

De eerste resultaten verraste de onderzoekers: Geen van de drie volkeren woord voor slaapproblemen heeft, vermoedelijk, omdat dit gebeurt in de groepen is zeer zeldzaam. Slechts één op de 20. Deelnemers gemeld dat hij moeite hebben in Slaap te vallen. En alleen elke tiende Persoon was reeds getroffen slaapstoornissen. Van deze tien, maar slechts een derde, echter, had een aantal keer in het jaar een dergelijke klachten.

Het slaap gedrag van de inheemse bevolking is gebaseerd op de temperaturen

In vergelijking met de moderne maatschappij, de deelnemers van de inheemse bevolking sliep tijdens de studie tijd is relatief kort: Gemiddeld, namelijk van 6,4 uur per nacht. De duur van de slaap werd verlengd in de Winter een uur, terwijl ze in de zomer, een uur korter. Als een resultaat, de onderzoekers waren in staat om te weerleggen van het vermoeden dat mensen zonder moderne technologie slaap langer. Het was goed te merken ook dat de onderzochte inheemse bevolking gericht zijn vergelijkbaar met de moderne mens tijdens de slaap uur bij een temperatuur van het licht: u ging als een Algemene regel, ongeveer drie uur na zonsondergang naar bed gaan en vervolgens, wanneer de dag van de temperatuur het laagst. In het geval van de San van deze tijd is in de Winter voor de zonsopgang en in de zomer daarna.

Geen gevolgen voor de gezondheid

Hun slaap gewoonten lijken niet tot schade aan de gezondheid van de drie bestudeerde Landen: De deelnemers werden vergeleken met mensen uit de moderne samenleving, lagere bloeddruk, minder verkalkte slagaderen, en zijn relatief fit. Velen van hen zijn tot 80 jaar en ouder. Echter, de onderzoekers wijzen erop dat het over het algemeen een goede gezondheid van de inheemse bevolking om hun actieve manier van leven.

Aangezien alle drie de volkeren hebben een relatief hoge kwaliteit van de slaap, toegestaan wetenschappers conclusies te trekken voor de moderne samenleving: Als je zou kunnen maken van het milieu een onderdeel is, zoals het was vóór de industrialisatie, het zou invloed kunnen hebben een positief effect op de slaap en de slaap stoornissen in de geïndustrialiseerde bevolking, de onderzoekers schrijven in hun rapport. En, in de tussentijd, van toepassing blijven van onze tips voor een betere nachtrust.

Hamburg-harburg, 19. Oktober

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *