De gezonde geheim van de Okra

Okraschoten
In okra, wordt elke hoeveelheid van waarde zijn, vol voedingsstoffen, bijvoorbeeld, zijn ze rijk aan Vitamine C en ballastst offensie versterkt het immuunsysteem, verlaagt het cholesterolgehalte en beschermt de nieren de okra fruit is echt een gezonde wonder. De praktijk Vita laat zien hoe we gebruik kunnen maken van de recepten om optimaal gebruik te maken van ons – met de lekkerste.

Oorspronkelijk was de zes-zijdige, vinger-dikke peulen komen uit Oost-Afrika, maar in grote supermarkten, Aziatische winkels, kleine supermarkten, u kunt ze kopen in dit land. Zo ver, de Okra, maar zelden vindt hun weg naar de duitse keuken. Ze kunnen ons beschermen tegen vele ziekten – wij hebben de belangrijkste gezonde voordelen van Okra voor u

Verlaagt cholesterol

De Okra is een natuurlijke cholesterol verlagend middel. Reden voor dit is hun grote aandeel van glasvezel (200 gram Okra bevat een derde van de dagelijkse behoefte aan voedingsvezels). Deze lossen zich op in het spijsverteringskanaal en bind het met andere voedingsmiddelen binnenkrijgt cholesterol dus het wordt uitgescheiden in plaats van in de bloedbaan. De peulen zelf zijn vrij van cholesterol en bevatten weinig of geen vet.

Versterkt de darmflora

Behalve voor het cholesterol, de okra ook koppelen met andere toxines, vet en bacteriën in de darm en het transport – ze werken als een colon reiniging. Bovendien, Okra plant bevat slijmstoffen, die worden gemaakt bij het koken, de paprika ‘ s. Zij vormen een optimale voedingsbodem voor de vriendelijke bacteriën en ondersteunen de opbouw van een gezonde darmflora.

Versterkt het immuunsysteem

In Okras een bedrag van Vitamine C (200 gram bevat ongeveer 40 procent van de dagelijkse behoefte), waardoor ze een uitstekende helpers van het immuunsysteem. Omdat Vitamine C stimuleert het immuunsysteem om meer witte bloedcellen in voor de bestrijding van de vijandelijke indringers’, zoals ziekteverwekkers.

Verlaagt de bloedsuikerspiegel

Dankzij hun hoge vezelgehalte, Okra helpt om vast te houden in het geval van Diabetes is het glucosegehalte in het lichaam stabiel. In een studie uit 2011, onderzoekers van Bangladesh gevonden die, met een Okra-oplossing-gevoede ratten hadden een lagere bloedsuikerspiegel dan ratten in een controle groep. De reden was dat je lichaam geabsorbeerd dankzij de Okra oplossing minder glucose.

Beschermt de nieren

Regelmatige consumptie van Okra kunnen helpen bij het voorkomen van nierschade. Een in 2005 gepubliceerd onderzoek liet zien dat bij mensen met diabetes, de Okra aten, het begin van de nieren in aanvulling op de behandeling van uw Diabetes dieet dagelijkse schade daalde meer dan de deelnemers in de controle groep. Aangezien bijna de helft van alle nierziekten en Diabetes te ontstaan, deskundigen adviseren mensen met diabetes dat Okra in uw dieet op te nemen – ook te wijten aan het reguleren van hun effect op de bloedsuikerspiegel.

Heerlijke Okra Recepten

Okra Salade

Voor 4 personen: 150 g Chorizo worst in plakjes gesneden, bak in een pan zonder vet overslaan. 1 ui en 2 teentjes knoflook, schil en snijd ze in blokjes. De stam van Okras afgesneden. Worst uit de pan. Snijd okra in braadvet, ongeveer 6 Min. bak voor een minuut. De ui en de knoflook. Met de azijn en de bouillon blussen, breng aan de kook en ca. 5 Min. laat sudderen, voeg zout toe. 425 ml witte bonen (uit blik) – afvoer-en bedek met 150 g groene olijven zonder steen in de pan, breng op smaak met zout. 100 g Rucola in de warme Okra-pan, meng goed en schik op een bord. Ongeveer 270 kcal.

Gumbo (een stoofpot-schotel van de Amerikaanse zuidelijke Staten)

Voor 4 personen: 2 paprika ‘ s dobbelstenen. 4 stengels Bleekselderij, in plakjes gesneden. 100 g baby maïs (glas) in stukjes snijden. De stam van Okras snijd de paprika in de lengte doormidden. 4 lente-uitjes in ringen gesneden. 2 chili pepers in een blender. 1 teentje knoflook door op te drukken. 600 g kipfilet blokjes. 4 EETLEPELS Olie in een grote koekenpan. Vlees in ongeveer 5 Min. schroei tot bruin, breng op smaak. Haal het vlees, de groenten in het braadvet Beurt onder ca. 5 Min. fruit, breng op smaak. 250 ml groentebouillon 425 ml tomaat (blik) en vlees, breng aan de kook, ongeveer 30 Min. verbranden. Kook de rijst. Rijst en Gumbo veroorzaken. Ongeveer 380 kcal.

Hamburg-harburg, 7. September

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *