Meer en meer artsen stuntelen in Duitsland

Ärzte behandeln einen Patienten
Iedereen die gaat in de handen van de chirurg, de hoop voor de best mogelijke behandeling, soms, het verhoogt de bittere enttäuschtDie aantal medische fouten in Duitsland. Dit was het resultaat van de Medische dienst van de zorgverzekeringen (MDK) in een rapport dat hij heeft vandaag gepresenteerd in Berlijn.

Toename in het aantal fouten behandeling

De Cijfers zijn duidelijk: In 2014, meer behandeling, werden beschuldigd van fouten (14 663 gevallen in plaats van 14 585 gevallen) dan in het voorgaande jaar. Op hetzelfde moment, het aantal bevestigde fouten verhoogd tot 3 796 gevallen (2013: 3 687).

Het aantal peer-reviewed behandeling fouten beschuldigingen is gesteund op een hoog niveau – in de mate dat kunnen we als een Medische dienst een positief signaal, aldus Dr. Stefan Gronemeyer, Senior arts en Adjunct-Directeur van het MDK. Zelfs met de grootste zorgvuldigheid-fouten in het ziekenhuis, in het kantoor van de dokter en in de zorg gebeuren. Ons het gaat om het omgaan openlijk met fouten, zodat de patiënt zal worden gecompenseerd. Daarnaast zijn de fouten moeten worden geanalyseerd op een systematische manier, zodat ze kunnen worden vermeden in de toekomst, zei Gronemeyer.

Verkeerde medicatie vaak niet herkennen

Bijna twee derde van de beschuldigingen waren in verband met behandelingen in ziekenhuizen. Een derde was gericht tegen een geregistreerde arts. De meerderheid van de behandeling fouten beschuldigingen in verband met chirurgische procedures. Dit heeft te maken volgens onze ervaring, zodat in het geval van een post-operatieve behandeling die niet voldoen aan de verwachtingen voldoet, heeft u het vermoeden heeft dat een behandeling fout is dichtbij, terwijl de medicatie fouten door patiënten vaak niet waargenomen, legt Prof. Dr. Astrid Zobel, de hoofdgeneesheer van de MDK-Beieren.

Beschuldigingen van verpleging bevestigde de meest

Advies van de MDK

Expert teams van de MDK te gaan tot een smaad op de vraag of de behandeling die volgens de algemeen aanvaarde medische Standaard is verlopen. Een behandeling fout, wordt er gecontroleerd of de schade die de Patiënt heeft geleden, is veroorzaakt door de fout. Alleen de claims voor schadevergoeding. Op Basis van een MDS-rapport, kan de Patiënt beslissen welke verdere stappen die hij neemt. Door de wet, er zijn geen extra kosten aan Verzekerde door de review. Worden toevertrouwd aan de MDK door de verzekeringsmaatschappijen.

In de huidige statistieken van de MDK gemeenschap 845 gevallen waren 7 in directe verbinding met een chirurgische ingreep. Een behandeling fout in met 24,3 procent van de gevallen door een deskundige. Het hoogste tarief van de bevestigde mislukkingen, maar geen in de chirurgie. De meest voorkomende fout is bevestigd bewering in de zorg (57.8% van de 590 gevallen), gevolgd door de tandheelkunde, van 39,2 procent van de 1 419 gevallen in de Algemene chirurgie, 27,5 procent van de 1 642 gevallen, evenals de gynaecologie en verloskunde, met 27,0 procent, van 1 tot en met 144 gevallen.

Ongemelde

De Cijfers van de MDK-gemeenschap niet, echter, weerspiegelen de kwaliteit van de behandeling, omdat ze vertegenwoordigen het totale aantal behandelingen en de behandeling van fouten. Bovendien, het is niet van uitgaan dat een groot aantal niet-gemelde gevallen, omdat het niet verschijnen als zodanig, en dus, noch bij patiënten noch voor de handler. Voor andere patiënten, waarschijnlijk zijn vaak niet in staat of niet in staat om te kiezen van een verdachte na te streven, zegt Zobel.

Hoe kan ik mezelf beschermen tegen de behandeling van fouten?

De ervaring telt

Cruciaal voor het succes van een behandeling in het ziekenhuis, de frequentie van de interventies. De indrukwekkende duidelijk in hip joint operations. De vijfde van de ziekenhuizen met de minste interventies in vergelijking met het kwintiel met de meeste behandelingen een 37 procent hoger Tarief van herhaling activiteiten. Een dergelijke procedure is alleen nodig als de eerste OP, niet alle wensen is verloren.

Kwaliteit van rapporten

Sinds 2005 zijn alle duitse behoefte te publiceren ziekenhuizen ‘ rapporten, die de Verzekerde kunnen informeren over het niveau van de prestaties van de ziekenhuizen. Bijvoorbeeld, check out die apparatuur heeft een kliniek, waar het heeft vooral veel ervaring met ingewikkelde interventies, en hoe zeldzaam of vaak wordt geleverd in een ziekenhuis complicaties. De toegang tot deze informatie-pagina ‘ s www.g-qb.de of www.klinik-lotse.de bieden. Maar ze kunnen ook worden aangevraagd via de telefoon of schriftelijk in de betreffende kliniek.

Gespecialiseerde Klinieken

Een ander Probleem is dat sommige ziekenhuizen probeert te ontwikkelen kleine Universitaire ziekenhuizen. Ze bieden een breed scala, maar niet altijd, via het juiste personeel. Voor een hoge kwaliteit van medische zorg specialisatie, echter, is bijzonder belangrijk.

Op Het Gebied Van Hygiëne

Ook een slechte Hygiëne is een groot Probleem. Ongeveer vier procent van alle patiënten geïnfecteerd met multi-resistente kiemen. In het ziekenhuis de kwaliteit rapport kan informeren iedereen vooraf over de hygiënische Normen van een ziekenhuis. Ideaal voor een kliniek die heeft een hygiëne officer.

Hamburg-harburg, 20. Mei

Geef een reactie